lauantai 6. joulukuuta 2014

Uusi blogi!

Lämpimästi tervetuloa lukemaan uutta keppariblogiani!

Olen siis Jenny, niin kuin blogini nimi jo varmaan kaikille tyhmimpiä lukuunottamatta kertookin. Tässä blogissa kerron mahdollisimman monipuolisesti keppariharrastuksestani. Olen IRL-aktiivinen eli ratsastelen hepoillani säännöllisesti. Tällä hetkellä hevosia on kolme. Kaikki niistä ovat Iisan tallin tekemiä, sillä olen yli-ihastunut Sailan kädenjälkeen.


Tässä näette ensinnäkin irlannincoborini Paladinin. Paladin on kiltti ja suhteellisen rauhallinen, mutta ei kuitenkaan laiska. Paladin on koulupainotteinen, mutta sillä mennään harrastemielessä myös lännenratsastusta.

Paladin muuten voitti ihan vasta luokkansa virallisissa näyttelyissä. Enää kaksi voittoa puuttuu, sen jälkeen poju on kep mva fn.




Tässä kuvassa puolestaan kurkistelee ratsuponitamma Pantomime, ihan vaan Pandaksi kutsutaan. Pandankin painotus on koulupuolella. Olen ollut kuitenkin liian laiska väsäilemään tälle otukselle suitsia, se ei nimittäin ole ollut meillä kuin ehkä hieman yli kuukauden, joten harrastelen tällä riimuratsastusta. Vaaleanpunainen riimu päähän ja punainen rusetti otsaharjaan, niin maailma muuttuu paremmaksi.

Pandakin on hyvin kiltti ja menee ratsastaessa juuri sinne, minne ratsastaja tahtoo.


Tässä on taas uusin polleni, jonka sain hieman yli viikko sitten. Oli muuten aikamoinen reissu, kun kävin hakemassa hevosen Sailalta täytteineen ja keppeineen. Samalla Saila opetti minulle harjan avausta, koska hän ei voi niskansa puolesta avata aivan näin pitkää harjaa. Näin muuten Rimin ja Puhinan, ne olivat ihania!

Olihan se harjan avaus iso työ, mutta ehdottomasti vaivan arvoinen. Muistan aloittaneeni sen jo bussissa matkalla kotiin. Kyllä ihmiset katselivat, kun siellä kurkottelin raastamaan harjaa auki.

Ai niin, itse hevonen! Kyseessä on siis andalusianhevostamma. Olen ristinyt sen Piaffittareksi, mutta kutsumanimeä on hevonen edelleen vailla. Lukijatkin saavat ehdottaa, otan ehdotukset vastaan kiitollisena.

Koulupainotteinenhan tämäkin on, miten muutenkaan. Tässä yhtenä päivänä kyllä rikoin itseasiassa linjani ja lähdin ratsastamaan tällä maastoon. Hei, itseasiassa jopa hyppäsin siellä kaatuneen lyhtypylvään yli. Tämä on edistystä tälle tiukkatädille (kaipa totuudenmukainen nimi, koska parhaiden ystävien antama), joka haluaa aina mennä täydellistä kouluratsastusta.

Niin, ja mitäs muuta harrastukseeni kuuluu? No ainakin skh-foorumin selailu. En tietenkään jaksa itse mitään sinne kirjoittaa yleensä ottaen, mutta siellä roikkuminen ja muiden viestien selailu on yksi lempipuuhistani. Haluan aina olla ajantasalla kaikessa. Jos en jotain tiedä, mitä haluaisin, tulen huonolle tuulelle. Näin latinan opiskelijana voisin tokaista tähän: "Scientia est potentia". "Tieto on valtaa."

Myöskin Iisan tallin blogia käyn kurkkimassa huolestuttavan usein.

Joskus myös teen keppihevosia ja varusteita. Olen kyllä valitettavasti opiskelun, niin kuin kaiken muunkin suhteen, aikamoinen perfektionisti. Siksi minulle ei oikein tahdo jäädä aikaa, kun luen illat läksyjä. Mutta tuo Pandan riimu on esimerkiksi minun tekemäni, siitä hieman kuvaa, millaista kädenjälkeä minulta tulee.

Talliahan minulla ei siis ole. En vain koe sitä tarpeelliseksi, kun minulla ei ole kuin vain kolme hevosta eikä ainakaan minun makuuni kunnollisia tiloja.

Ja mitä muuta? En kilpaile kovin aktiivisesti. Silloinkin kun kilpailen, niin aina koulupuolella. Esteet eivät ole minun juttuni, este-ennätyksenikin on vain 80 cm. Ja kiinteitä maastoesteitä en uskalla hypätä ollenkaan.

Niin, ja olen Villaharjojen uusi toimittaja. Se ehkä on suurin saavutukseni keppihevosmaailmassa. Uusin numero, jouluinen sellainen, ilmestyy ihan lähiaikoina. Minä olen tehnyt sinne novellin ja uuden osan Kulissien takana -juttusarjaan.

Tämä postaus muuten kuulosti varmaan ihan hirveän tyhmältä. En vain osaa kertoa itsestäni. Laittakaahan minulle kysymyksiä kysymyspostausta varten, niin saatte ehkäpä niiden avulla hieman lisätietoa minusta.


8 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos kysymyksestä, julkaisen tämänkin vastauksen kysymyspostauksessa, joka ilmestyy joskus alkuvuodesta. Lisääkin saa laittaa tulemaan mieluusti!

      Poista
  2. Oletko koskaan ratsastanut islanninhevosella?

    VastaaPoista
  3. Oletko harrastanut hevosia? Kuinka kauan? Mikä on lempi heppa/poni rotusi?
    Milloin aloiti keppihevoset? Mikä oli ensimmäinen kepparisi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos erittäin kovasti, lisään nämäkin kysymyspostaukseen!

      Poista
  4. Mikä sai sinut aloittamaan kepparit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti kysymyksestä, tämäkin tulee kysymyspostaukseen! Ja hyvää joulua!

      Poista