maanantai 16. helmikuuta 2015

Ratsastelua

Vihdoinkin saan tänne ratsastelukuvia, kun sain eilen isäni ylipuhuttua ottamaan niitä. Siinä suhteessa hän oli kyllä toivoton, että hän jo yhden kuvan otettuaan pitkillä ohjilla menosta kysyi, että joko riitti. Raukka kauhistui, kun selitin, että alkaisin juuri hypätä ja että hänen olisi otettava kuvia jokaisesta hypystä. Onneksi isäni on sentään hyvä valokuvaamaan, joten ylipuhumisen jälkeen olin aivan tyytyväinen hänen otoksiinsa.


Menin itse Herkulla. Myös Jolie ennätti jossain vaiheessa mukaan, ja hän meni suurimman osan ajasta Paladinilla, mutta hän oli niin ihastunut Herkkuun, että hän kokeili myös sitä moneen otteeseen. Paladinilla onkin oikeastaan aika kamalaa hypätä esteitä, sillä sen painopiste on siihen mielestäni väärä ja sen pitkä harja tulee jatkuvasti eteen. Lisäksi valitsin sille Jolieta kiusatakseni lännensuitset. Paladinista en nyt laita tähän hyppykuvia, sillä juurikin tuo tiellä hulmuava harja saa kuvat näyttämään aika kamalilta.


Ensiksi menin siis käyntiä pitkin ohjin.


Sitten kokosin ohjat ja menin vielä hetken käyntiä ja ihan muutaman askeleen ravia. Olin eilen laiska (tai sitten vain väsynyt, kun olin aiemmin päivällä voimistellut pari tuntia, kävellyt ja juossut), enkä jaksanut verrytellä sen paremmin, vaan aloin suoraan hypätä.

En ollut kyllä hypännyt vähään aikaan, joten annettakoon tällä kertaa anteeksi, että pääsin vain 70 cm. En kyllä muutenkaan ole hyvä esteissä ja olen päättänyt, etten esim. enää aio kilpailla niissä ollenkaan. Kouluratsastus on enemmän minun juttuni.

Ensimmäiset pienemmät esteet menivät ihan siedettävästi.




Mutta kun esteet kasvoivat, kasvoi myös tyylitaso.

Pahimpia kuvia en tähän edes laita, vaan vaihdetaan aihetta. Mennään kokonaan toiseen henkilöön.

Jolie nimittäin kokeili Herkkua ja hyvähän siinä sitten on, kun osaa hypätä.



Hieman eri näköistä kuin minun ratsastukseni.

Este-epäonnistumisteni jälkeen menin lohdukseni pikkuisen koulua.


Tällaista tällä kertaa. En talvisin ratsastele kovin usein, joten taitoni olivat hieman ruosteessa.

Herkusta vielä pieni maininta. Olen päättänyt sen roduksi amerikanponi-shetlanninponiristeytyksen, sillä kun aloin selvitellä, sain selville, että Herkun mallikuvana toiminut poni on jonkin sortin tiikerinkirjava, ja kyseistä väritystä ei kovin monella rodulla esiinny, amerikanponi siis siitä.









9 kommenttia:

  1. Kiva postaus, hyvät kuvat & tekstit, hienot estetolpat ja ihana Herkku♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että pidät, kiitos! Herkku hörisee myös kiitoksensa.

      Poista
  2. Vau mitkä estetolpat!:) ja Herkku<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ja kiva että pidät! Herkkukin kiittää!

      Poista
  3. kirjotat hyvin ja kuvat on hienoja ! aijotko mennä tän vuoden sm kisoihin??? ratsadtat hienostu. toi blogin ulkoasu on hieno

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mukavaa, että pidät. Olen ajatellut mennä SM-kisoihin, ainakin kahteen koululuokkaan ja näyttelyyn, jos vain saan koulusta vapaata, sillä tuolloin minun tuurillani on kevään ainoa lauantaikoulupäivä. Ja kiitos, ulkoasun on tehnyt ystäväni Jolie.

      Poista
  4. Voinko kopioida noi mun kuvat? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan vapaasti, voit käyttää niitä missä ikinä huvittaa.

      Poista