keskiviikko 1. huhtikuuta 2015

Kuulumisia ja pari kuvaa

Tiedän. Postausväli pääsi venymään aivan liian pitkäksi, etenkin kun olen tehnyt itselleni sellaisen lupauksen, että kirjoittaisin tänne joka viikko jotain. Minulla on kuitenkin ollut tähän aivan hyvä syy. Ensiksi koulussa olivat ne kamalat koeviikot, ja nyt kun kokeet ovat ohi, on minun täytynyt keskittyä SM-harjoitteluun.

Niin, SM-kisat ovat jo alle kahden viikon kuluttua. Tässä on ollut niin paljon kaikkea muuta, että olen jättänyt harjoittelun suurimmaksi osaksi viime hetkeen. Tiedän, se ei ole hyvä asia, mutta kokeet ovat kerta kaikkiaan imeneet energiani. Olen kuitenkin tehnyt itselleni hyvän treeniohjelman, jonka ansiosta minun pitäisi pystyä esittämään SM-rata 11.4. Tampereella.

Täytyy myöntää, että maanantaina oli kyllä viittä vaille, etten perunut koko kisoja, kun koulusta ulos astuessani oli yhtäkkiä maan päällä paksu lumikerros. Olin tsempannut itseäni koko päivän siihen, että heti kun pääsisin koulusta, aloittaisin ponnekkaan treenaamisen. Ulos ei sillä kelillä voinut kuvitellakaan menevänsä. Edelliset hyvät talvikenkäni nimittäin tekivät tenän juuri kun lumi oli sulamassa pois, eikä siksi tullut ostettua uusia. Ne kengät, jotka minulla enää ovat jäljellä, ovat aivan kammottavat keppihevosella ratsastaessa.

Onneksi kuitenkin keksin itselleni toisen harjoituspaikan. Kyseessä on taloyhtiömme varasto. Verkkokoppien välisillä pitkillä käytävillä on hyvä tehdä avo- ja sulkutaivutuksia sekä harjoitella eri askellajien puhtautta. Harmi vain, ettei kukaan ole keksinyt jättää kyseiseen paikkaan tilaa ratsastuskentälle.

Toivoa sopii, ettei tömistelyni kaunis liihotteluni aiheuta minkäänlaista häiriötä naapureilleni. Maneesiani kyllä halkovat huolestuttavan suuret putket, mutta eipä kukaan ainakaan vielä ole tullut valittamaan.

Lisäksi ainakin suurin osa lumesta on onneksi jo sulanut pois. Mutta eihän mikään ulkokenttä tietenkään voita rakasta maneesiani! Olin siellä eilenkin kahteen otteeseen.

Aamulla treenasin parikymmentä minuuttia ennen kouluun lähtöä. Myös iltapäivällä treenasin maneesissa Kitin ja uuden ystäväni Marian kanssa. Kävimme Marian kanssa myös ulkona, joten yhteensä treenasin päivän aikana kolme kertaa.

Ulkona valmensin Mariaa kouluratsastuksessa. Opetin hänelle mm. parempaa laukkatekniikkaa. Maria ratsasti vuonohevosorillaan Jaffalla. Tässä pari kuvaa:





Sisällä hyppäsimme ja menimme "kavaletteja"...
Kiti Queenilla, jonka jokin aika sitten tein hänelle.
Maria ja Jaffa.
Kiti kokeilee Pipsaa.



Tukka hyvin, kaikki hyvin!

SM-kisasuunnitelmani alkavat olla selvät. Olen ennen kisapäivää Jolien kanssa yötä mummullani ja papallani, jotka hakevat meidät perjantaina suoraan koulusta. Kisa-aamuna mummu ja pappa vievät minut autolla Tampereen messukeskukselle. Aion olla siellä heti kello yhdeksän, kun messut avataan. Kisapäivänä aion katsella ystävieni ratsastusta, valmentaa Kitä vielä ennen starttia, haastatella ihmisiä Villaharjoja varten sekä tietysti kisata itse koululuokassa sekä koulumestaruudessa. Paladinin voitte nähdä näyttelyssä.

Minulle saa tulla juttelemaan kisapäivänä ja toivonkin, että tutustuisin uusiin ihmisiin! Parhaiten minut varmaan tunnistaa siitä, että ratsastan omilla heposillani. Tai no, Jolie oikeastaan lainaa Herkkua, joten jos Herkun kanssa näette jonkun, saattaa hän ollakin ystäväni. Hänkin kyllä saattaa tietää, missä päin messualuetta minä olen, joten häneltäkin voi kysyä. Mutta jos Piaffittaren kanssa näette jonkun, olen se aika varmasti minä. Voin myös kertoa, että olen lyhyt ja yritän asuvalinnallani jäljitellä kouliratsastajan pukeutumista.

Laitetaan loppuun vielä pari isäni minun harjoittelustani ottamaa kuvaa.





SM-kisoissa nähdään!

8 kommenttia:

  1. Kivoja kuvia :) Tosi kiva jos nähdään sm-kisoissa !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tervetuloa vaan juttelemaan kanssani!

      Poista
  2. Kiva postaus! Muuten maksoiko Kiti Queenista tai Ira Halista mitään? Jos maksoivat, niin paljonko?
    ( anteeksi uteliaisuuteni :D )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva että pidät! Kyllä he suunnilleen materiaalikulut kustansivat, mutta en kyllä paljoa enempää ystäviltäni pyydä. Hinnat jääköön meidän välisiksemme.

      Poista
  3. Kiva postaus. Itse olisin myös halunnut käyttää yhtä hevostani näyttelyissä, mutta matka täältä korvesta Tampereelle olisi kestänyt lähemmäs kaksitoista tuntia (asun lapissa), joten lähtö kisoihin jäi vain haaveeksi. Ehkä joskus vielä pääsen, jos olisi joku vuosi edes hieman lähempänä... Aijon muuten tässä pääsiäisenä pitää keppihevospäivän, minkä pidit itse joskus (lueskelin vanhempia postauksia).

    www.keppareitalapista.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva että pidät! Harmi tuo sinun sijaintisi suhteessa kisoihin, ehkä toinen vuosi sitten! Foorumilla kuitenkin järjestetään säännöllisesti virallisia näyttelyitä, joten jos ne kiinnostavat, siitä sitten vain osallistumaan seuraaviin!

      Heh, onnea keppihevospäivään! Tämähän leviää kuin muotivillitys! Ystävänikin piti (tai yritti pitää) sellaisen tässä vähän aikaa sitten. Täältä lisää: http://iloinenissikka.blogspot.fi/2015/03/keppihevospaiva.html Vaikka jäi tämäkin päivä lyhyeksi... Keppihevospäivän pitäminen lienee mahdotonta.

      Poista
  4. Miten kisoissa meni? :)

    VastaaPoista
  5. Sen verran voin tässä vaiheessa paljastaa, että päivä oli mahtava ja kotiin ei todellakaan lähdetty tyhjin käsin! Tarkempi kuvaus on tulossa postauksen muodossa myöhemmin, kunhan ensin ehdin hengähtää hetken kisojen jälkeen.

    VastaaPoista