lauantai 30. toukokuuta 2015

Jennyn ja Jolien kevätkilpailut

Sunnuntaina olivat tosiaan minun ja Jolien kisat. Päivä oli aivan kaunis, lukuun ottamatta alkujärjestelyjä, joiden aikana sadekuurojen toimesta kastui kaikki. Juuri ennen kilpailuja kuitenkin tuli kuin tilauksesta aurinkoista, ja niinpä kilpailusää oli mahtava!







Päivä alkoi koululuokilla. Kisaisin toisessa luokassa myös itse, mutta se ei mennyt aivan niin kuin olin ilmoittautumisvaiheessa ajatellut. Olin ollut niin keskittynyt järjestelyihin ennen kisoja, että vasta minun luokkani edeltävän koululuokan loppupuolella minulle välähti, etten ollut muistanut opetella rataa. Paladinin harja roikkui myös iloisesti auki. Ainut positiivinen puoli, minkä keksin, oli, että hevonen oli sentään mukana ja kankisuitset päässä. Jennyn kouluratojen opettelu ja kisasuoritukseen valmistautuminen menee kerta toisensa jälkeen aina vain hienommaksi!

En ole luovuttajatyyppiä, joten ryntäsin äkkiä opettelemaan rataa jättäen Jolien ja Maikkenin hetkeksi hoitamaan kisoja. Kiitokset Skatholmille, joka kärsivällisesti näytti minulle ohjelman kertaalleen! Tämän jälkeen minun oli oikeastaan mentävä jo radalle, sillä olin tietysti luokassani ensimmäisenä.

Harjoittelumäärään verrattuna rata, joka oli muuten tasoltaan Prix St Georges eli hankalin luokka, jonka olen koskaan mennyt, meni hyvin, sillä unohdin radan vain kahdesti ja sain hyväksytyn tuloksen. Unohduksien lisäksi kyllä improvisoin pari kohtaa, joissa en ollut aivan varma, pitikö mennä avoa vai sulkua. Myös laukkapiruetteja olin tehnyt elämässäni vain jokusen, mutta läpi meni ja sain aivan hyvät pisteet. Olinkin erittäin tyytyväinen, kun tulin neljästä osallistujasta kolmanneksi viimeiseksi jäämisen sijaan!



Koululuokkien jälkeen oli vuorossa näyttelyhevosten esittäminen. Minun puoleltani oli näyttelyissä Crisma. Näyttelyt olivat siis viralliset ja ne tuomaroi Kura.

Hevoset esitettiin käynnissä ja ravissa.






Hevosten arvostelu oli esittämisen jälkeen kuitenkin vielä kesken, joten tuloksia jäätiin vielä jännittämään. Siirryimme seuraavaan luokkaan eli Barrel Racingiin, joka esim. SM-kisoissa kulki nimellä tynnyrinkierto. Joka tapauksessa luokka edusti eräänlaista lännenratsastuksen lajia.





Tästäkin luokasta selviydyttiin ongelmitta. Jatkoimme erikoislajeja WE:llä eli työratsastuksella. Jonkin verran täytyi minun soveltaa arvostelun suhteen lajia, sillä en ole löytänyt netistä täydellistä selostusta arvosteluperusteista. Rata kuitenkin kokonaisuudessaan miellytti ainakin minun silmääni ja osallistujilla vaikutti olevan hauskaa.


Näytin kisoissa malliradan Herkun kanssa.






WE:n jälkeen oli näyttelyiden palkintojenjako. Crisma tuli näyttelyissä kolmanneksi viidestätoista hevosesta. Olen ihan tyytyväinen ottaen huomioon, että taso näyttelyissä oli todella kova. Omaa silmääni miellytti kovasti Sokerin tekemä suomenhevonen, joka tulikin toiseksi.

Tämän jälkeen oli vihdoin perinteisten esteiden vuoro. Tällä kertaa esteillä kisattiin kahden luokan merkeissä: 40-50 cm ja 60-70 cm.






Myös esteluokat sujuivat hyvin ja mukana oli erittäin taitavia hyppääjiä. Etenkin molemmat luokat voittaneen Sennun viiletystä katselin suu auki ja ajattelin, että voi kun itsekin osaisi!

Ensimmäisen esteluokan keskellä saimme lisäksi Sailalta ja Kuralta hieman väliohjelmaa. Kiitokset heille päivän parhaista nauruista!



Kuran ja Sailan lisäksi haluamme Jolien kanssa kiittää erityisesti Iiaa, Kitiä, Iraa ja Maikkenia! Suuret kiitokset myös kaikille osallistuneille ja paikalla olleille! Tapasin monia minulle uusia henkilöitä ja oli hauskaa jutella myös vanhojen tuttujen kanssa!

Pidin kisapäivän aikana (tai siis laitoin muut valvomaan) myyntipöytää. Onko kenelläkään muuten tietoa, minne lähti aikanaan tekemäni karvaponi? Mielenkiinnosta vain kyselen, kun en itse myyntihetkellä ollut paikalla.

Toivotan kaikille myös erittäin hyvää kesää! Minullakin alkoi juuri kesäloma, joten ehdin kirjoittaa blogiani huomattavasti useammin. Pääni on täynnä ideoita siitä, mitä voisin tehdä. Arvonnan olen ainakin luvannut pitää ja lisäksi ajattelin, että voisin lähiaikoina koota kysymyspostauksen. Nyt kuitenkin lepään ensin pari päivää, enkä luo enää ajatustakaan sille, mitä ehkä voisin jossain vaiheessa tehdä! Olen vapaa, olen vapaa!

13 kommenttia:

  1. Harmittaa kun en päässyt noihin kisoihin! Olisin niin halunnut. Mut pidä hauska kesäloma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelimme jossain vaiheessa Jolien kanssa pitää uudet kisat, joten tule sitten niihin! Kiitos samoin!

      Poista
    2. Niihin pitää sitten päästä!

      Poista
  2. Kiva postaus! Kirjoitat aina niin selkeästi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva että pidit! Itse aina häpeän kirjoituksiani jälkikäteen, mutta hyvä, jos muiden korvaan kuulostaa edes jotenkin siedettävältä! Tällä hetkellä olen vielä niin riemuissani kesäloman alkamisesta, että saatan kirjoittaa mitä sattuu, mutta koittakaa kestää!

      Poista
  3. Tosi kiva postaus :)
    Milloin muuten teet postauksen niistä meidän harjoitusharjoitus kisoista ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva että pidit! Saa nyt nähdä tuleeko niistä mitään tänne blogiin, kun kyseiset harjoituskisat lähtivät hieman käsistä enkä ole vielä ehtinyt katsoa kuvia, mutta lähettelen kuvia sinulle joka tapauksessa lähiaikoina.

      Poista
  4. Wau, mitkä esteet! Upea kalusto, mistä nuo muurit on tehty? Olisinpa päässyt itse paikalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että pidät! Vihreät esteet ovat minun, mutta loput ovat kylläkin Jolien. Muurit on tehty pahvilaatikoista, joihin on päällystetty muurikuviointi. Tule sitten seuraaviin kisoihin!

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Hienoa! Terveisiä ponille ja muista hoitaa hyvin!

      Poista
  6. Hei,
    Sattuisko sulla olemaan kyseisistä kisoista kuvia minusta ja kaveristani? Kilpailin nimellä Jasmin ja minulla oli valkoinen poniini ja kirkkaan siniset housut. Voitin WE-luokan ja tulin viidenneksi 60-70cm luokassa. Kaverini kilpaili nimellä Madleena ja hänellä oli musta hepo Zephyr. Hän tuli toiseksi WE-luokassa ja kilpaili myös 40-50cm luokassa. Jos kuvia löytyy voisitko ystävällisesti laittaa niitä osoitteeseen jasmin.salminen33@gmail.com :)
    P.S. kyllä, huomasin blogisi vasta nyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä lisää kuvia kilpailuista: http://jennynkeppari.blogspot.fi/p/kisakuvat.html?m=0 Toivottavasti teistä löytyy hyviä kuvia!

      Poista